رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان از چهارمین مرحله ی اجرای طرح مبارزه با مخزن سالک

 

📌 روز سه شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ دکتر ذبیحی اردستانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با همراهی مهندس گلی مسئول برنامه بیماری سالک، از روند اجرای چهارمین مرحله ی طرح مبارزه با مخزن سالک (جونده کشی) بازدیدی به‌عمل آوردند.

🔻طی این بازدید، دکتر ذبیحی، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت پذیرفته ، نکاتی را در راستای اجرای بهتر این طرح به همکاران دخیل در اجرای طرح ارائه نمود و با تاکید بر بحث خودمراقبتی یادآور شد:به‌کارگیری موارد حفاظت فردی نظیر استفاده از پشه بند، توری و پرده های آغشته به سم، می تواند منجر به قطع زنجیره ی انتقال در سالک روستایی شود.

🔻وی ضمن اشاره به استفاده از دور کننده های حشرات در راستای حفاظت فردی و به عنوان یکی از راههای کنترل بیماری، از توزیع ۳۰۰۰ اسپری و ۱۵۰۰ قلم دافع حشرات در مناطق آلوده خبر داد.

🔷گفتنی است: طرح مبارزه با مخزن سالک یکی از راه های کنترل بیماری سالک نوع روستایی به عنوان بیماری بومی شهرستان اردستان، می باشد. کنترل ناقلین (پشه خاکی) با سم پاشی در اوایل اردیبهشت ماه و ترجیحاً یک نوبت در اواخر مرداد ماه از دیگر راه های کنترل این بیماری می باشد. لیشمانیوزها (سالک) که در شمار بیماری های مشترک انسان و حیوان اند، در تمام نقاط جهان وجود دارند و به صورت ضایعات پوستی (سالک)، احشایی (کالاآزار) و مخاطی- پوستی بروز می کنند.

🌐 روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان

 ━━━━━━━⊰🌺⊱━━━━━━     

🔹با ما همراه باشید.👇

https://eitaa.com/resanehbehdashtardestan